Ga je mee op vakantie?

1 juli 2019 - Yallambie, Australië

Wat een tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar ik heb weer iets interessants gedaan. Daar zijn blogs voor toch. Alleen je leuke leven delen haha. En niet beschrijven dat je soms lekker op de bank kan zitten met een boek en een kop thee. Daar wordt niemand gelukkig van als ik dat schrijf en je leven ziet er dan zo gewoon uit als je toch helemaal in Australië zit.(mensen verwachten dat je leven dan van de ene activiteit in de andere rolt). Met en blog of video moet je mensen vooral het gevoel geven dat ze zelf even lekker op vakantie zijn.

Grampiens

Dus reist u mee met mij naar de Grampiens.
3 uurtjes in de auto, met een lekkere kop soy chai latte wanneer je een tussenstop neemt om te ontbijten, ooh! En als we dan toch op vakantie zijn dat mag de Amandel croissant niet ontbreken. (Neemt u nu vooral even een slok van uw koffie of thee.) bedenk je dat je tijdens het rijden langs mooie velden komt waar geen koeien staan te grazen maar Kangaroo en wallaby’s en hier en daar een Emu. Hoe ver je ook wilt kijken je kan niet verder kijken dan de bergen die heel mooi opdoemen uit de mist die smorgens rond hangen.

Wanneer je dan toch echt aangekomen bent dan rij ne nog 30min verder maar dan omhoog, op een slingerpad wat er voor zorgt dat achter elke bocht een nieuwe verassing aan kangoeroes of bomen staan, het uitzicht is prachtig. Je kan verder kijken dan je kon op de snelweg en je ziet nu alles van boven. De bomen lijken groener en als je het raam opent ruik je de eucalyptus boom en probeer je de koalas te spotten.

Eenmaal boven verwacht je en prachtig uitzicht, alleen was het zo regenachtig en mistig dat ik mijn voeten bijna niet kon zien. Bent u weer terug in de realiteit? Jammer, wacht we maken het beter.

Na een dag in de auto zitten, netflixen en kaas met toast eten was het toch tijd om lekker te gaan slapen want het zou beter worden de volgende dag. En ja hoor de Australische Piet Paulusma had gelijk, het was 8 graden in de ochtend en tegen de middag werd het toch wel weer 17 graden.

Je besluit om nog voor het ontbijt de balconies weer te bekijken en het stelde ons niet teleur. Heel mooi uitzicht en als je het bordje niet betreden negeerde dan kon je nog eventjes je leven op het spel zetten voor een insta waardige foto. Bungelend met de voetjes over de rand van de balconies is het uitzicht nog mooier dan je je kan dromen. Alleen zie je dat op dat moment niet opdat je met alle liefde hoopt dat die rots niet ineens onder je gewicht breekt. Daarna maak je de slingerende afdaling opweg naar je Eggs benedict en koffie. Je zoekt naar een mooie trip naar Tasmanie terwijl je Grampiens weekend nog niet voorbij is.

Je wandelt nog een halve dag in de Grampies, praat met geiten(ja dat gebeurt echt, ze hebben terug gepraat toen ik ze na deed) en daarna stap je in de auto om de rit naar huis in te zetten maar niet om onderweg nog te stoppen voor Ramen en warme donuts van Krispie Kreme.

Random wat doe je zoals in MacLeod?

We hebben de verjaardag van Otis gevierd bij is 1 jaar geworden.

Ik ben naar ongeveer 6 films gegaan waarvan Yesterday de slechtste was en Rocketman de beste, die heb ik dus ook 2 keer gezien. Echt een aanrader.

We gaan nog naar Disney on ice deze week, dat had ik voor mijn verjaardag gehad.

En verder ben ik dus een trip naar Tasmanië aan het boeken als laatste trip weg wanneer ik toch hier in Australië zit. En daarna is het alweer tijd om naar huis te gaan en iedereen te knuffelen en huin dagen af te pikken om fotos te kijken. Ga er maar vanuit dat dat lang duurt als je uitgenodigd wordt. Ik maak wel soep en broodjes klaar haha.

Voor nu wil ik iedereen op het hart drukken om niet onder een eikenboom in slaap te vallen en niet te veel te zeuren over het warme weer, het is weg voor je het door hebt en dan kan je weer zeuren over de kou. (wat hou ik van Nederlandse)

Dikke kus en knuffels uit Australie, en tot snel.
(poeeeh dat klinkt gek, tot snel…)

1. Dolly:
    1 juli 2019
    Wat gaaf en wat eng die zitplek maar toch goed geraden , zou ik je kennen?
    Mooie avonturen weer en ja mooi weer hier en ja ik tel af ☺️☺️
    Maar dat weet je , dat staat net zo vast al dat Nederlanders zeuren over het weer.
    See you soon 💙
    Mama
  2. Jolanda Dikmans:
    1 juli 2019
    Hahha leuke blog, ik heb met je mee gereisd. Geniet van je laatste weken. En fijn als je er weer bent👍😀 dikke knuffel uit de boterbloemstraat
  3. Diny:
    1 juli 2019
    Idd heel leuke blog en anne humor, zeuren de australiers dan nergens over, dat is toch mens eigen lijkt me ? Maak er nog een gezellige tijd van ! grts diny
  4. Anne:
    3 juli 2019
    Haha. Inderdaad fat Australische mensen ergens over zeuren. De droogte in de zomer, dat de dieren niet genoeg water krijgen in die tijd.
  5. Pappa:
    4 juli 2019
    Hoi schat
    Soep met broodjes
    Doet me ergens aan denken
    Verjaardagen ofzo
    Maar de broodjes zijn wel sterk afhankelijk bij wie je bent
    Het drinken gaat ook HEEEEEEEE Nederlands
    Hoi
    leuk dat je er bent ,ga zitten
    Wil je koffie ?
    Nee ?
    Oké 🖕
    En daar eindigt ook direct het verder vragen van wat je e.v.t wel zou willen
    Dan komt de dooddoener
    WAT NOU ????? 🤨
    Ik heb toch gevraagd of ze wat willen 😕