Coffs Harbour 'Thuis'

21 januari 2019 - City of Coffs Harbour, Australië

Op dit moment is het al even geleden dat ik een blog heb gemaakt, dus word het tijd om er eentje te maken.

Coffs Harbour
Ik ben nog steeds in coffs harbour. Inderdaad, ik hoor je denken dat is lang, dat is het ook. Ik was van plan om mijn 88 dagen hier te doen alleen zit de boerderij ons op dit moment dwars. Er zijn hier twee grote boerderijen en die zijn erg in trek bij backpackers. Costa en Bennings, ik zit bij Bennings. Nu is het zo dat Costa vakantie heeft voor een maand en ze allemaal naar Bennings komen waardoor wij weg gestuurd worden of geen werk hebben want de boerderij is te druk. Er is helaas niet genoeg toezicht om dan te zeggen dat je origineel van Bennings bent en niet van Costa... Dus geen werk op het moment.

Ik had een baantje in de afwas voor 2 weken daar heb ik bijna 60 uur gemaakt, alleen wilde ze mijn uren al gaan halveren en ook nog een tax over mijn 18 dollar per uur afhalen. En er kwam een goede aanbieding op mijn pad, aangezien de afwas minder ging worden en ik dan net mijn huur er uit kon halen. Ik werk nu voor accommodatie in het hostel, ik maak de keuken schoon. Daar bespaar ik geld mee en als ik niet veel uitgeef dan heb ik nog wat over voor ik in Februari aan, zoals het er nu uit ziet, super toffe baan begin.

Feb.
Ik had laatst een site gezien, toen ik op het internet aan het zoeken was naar baantjes. Aupair world. Daar heb ik een heel leuk en spontaan profiel aangemaakt. De eerste dag gebeurde er nog niet zo veel spannends. Toen ik de tweede dag wakker werd voelde ik mijzelf net een celebrity, 14 gezinnen die geïnteresseerd waren in mijn profiel. Ik heb hier gelijk door heen gaan lezen en had een top 3 gemaakt.

Op de eerste plek een familie met een boerderij twee kinderen en een super locatie, dicht bij Melbourne en Greensborough. De tweede plek een familie met ook een boerderij die gelegen was tussen Sydney en Melbourne met paarden op de boerderij. En de 3de in het midden van de stad Melbourne met een super schattig kindje maar geen boerderij.

Ik ben al deze mensen gaan mailen ook de gene die hadden gereageerd maar in Perth zaten, iets te ver weg van de plek waar ik heen wil. Van de familie die op de tweede plek stond heb ik gelijk bericht terug gehad op mijn mail. Maar ik wilde toch graag iets horen van familie nummer 1, Ik heb daarom nog een dag gewacht met reageren en zag dat ik bericht had van fam. 1

Ik heb de vragen gesteld die ik had en we hadden een skype gesprek ingepland de dag na kerst om elkaar te zien en een indruk te krijgen.
Dit was met familie 1, De familie Beilins met hun twee kinderen Otis en Xander (6mdn, 3 jaar). Na het gesprek hebben we besloten dat ik op 27 februari kan komen beginnen met werken. Ik blijf daar 3/4 maanden om te werken en mijn farmwork te doen.

Resterende tijd Coffs.
Tijdens de rest van mijn verblijf in Aussitel heb ik veel houdoe moeten zeggen tegen veelste veel Long termers. Helaas vertrekt iedereen zo een beetje naar een andere locatie. Ik vertrek uit Coffs op 6 februari naar Sydney om 'vakantie' te vieren met papa en mama. Alsof ik niet al veel vakantie heb gehad. Op mijn visa staat notabene dat ik vakantie moet houden... Working Holliday ;)

Ondertussen ben ik ook uit het hostel verhuist naar de shed, de schuur dus... daar zitten alle mensen die werken voor accom. Dit omdat het hostel weer voller gaat zitten met mensen die heir maar 1/2 dagen zijn en we zo ook ons eigen plekje hebben. De schuur is verdeeld in 5 vlakken waarvan er nu 4 gevuld zijn. Er hangt overal een douche gordijn of 4 tussen om zo de muren aan te geven hahaha. maar goed, ik heb een stapelbed voor mij alleen dus ik kan zo al mijn spullen kwijt en ik maak niemand wakker vroeg in de ochtend omdat we allemaal rond half 7 opstaan.

Voor nu zijn jullie weer op de hoogte van wat er allemaal gebeurt hier in Australië. En ooh ja, het asfalt smelt echt, de vleermuizen vallen dood uit de boom en je verbrand levend in de zon op dit moment. Het nieuws overdrijft een keertje niet ;)

Dikke kus aan iedereen die dit leest en ik zie jullie snel.

-Never say goodbye, because saying goodbye means going away and going away meens forgetting- Peter Pan

1. Dolly:
    Hay long timer
    Nog 14 dagen 😀 dan geen douche gordijnen meer .
    En daarna aupair helemaal top
    Tot straks bijna
    Mama
  2. Pappa:
    Daddyo
    Mama schrijft geen douche gordijnen meer
    Ter verduidelijking ;
    Dolly en ik komen voor 3 weken
    Dan komt ze lekker bij ons
    Heb ze dus voor 3 weken weer een " echt " onderkomen
    Want wij komen
    Oké 😒 ik lach zelf wel
    Douche gordijnen blijven waar ze horen
    Au pair
    Ik hoop dat het lieve kinderen zijn
    Zo niet 🤔
    Weet je hoe het is om mij te zijn
    Tot nu toe doen WIJ het goed
    Het blijft altijd
    Al zie je me niet 👀
    Ik ben er toch
    You just call out my name
    😘😍💋👄🤙
  3. Mindy Reijns:
    😘😘
  4. Henk:
    26 januari 2019
    Je vermaakt je nog al daar. Top!

Nog veel plezier met alles wat op je pad komt en vooral geniet ervan. Zal ook wel weer leuk zijn om je ouders te zien en weer eens in het Brabo's te babbellen. ;-)