Coffs Harbour

26 december 2018 - Coffs Harbour, Australië

Het is ondertussen weer tijd voor een reislogger, helaas is er niet veel spannends gebeurt.

December
In het begin van December ben ik aangekomen in het leukste hostel wat er is in Coffs Harbour, Aussitel.
Hier werken de meeste mensen op een boerderij en plukken ze bessen. In de eerste week heb ik een baantje gezocht maar ik kreeg helemaal nergens iets gevonden omdat alle auto's vol zaten of mensen zelf ook geen vervoer hadden maar een auto kopen is te duur dus dat was geen optie.
Toen kwam er goed nieuws er was plek in een auto, 10 december de eerste echte werkdag op een boerderij. Bessen plukken, van die blauwe die zo handig te plukken zijn... uhuu. stel je voor je hebt 3 takken die je handig kan plukken, dan moet je bukken om de onderkant te doen. Daarna komt de bovenkant waarbij ik met mijn 1,76 nog te klein ben om soms bij te kunnen en daarna komt het leuke waarbij je midden in de bossen mag klimmen om de middelste en hoogste bessen te doen. Je armen komen onder de krassen te zitten die best pijn doen. Maar het aller beste, je bent bezig, je verdient "geld" en je wordt bruin, ik heb nu een farmers tan, mijn hempt staat in mijn rug en mijn sokken ook whahaha.

Ondertussen heb ik 8 dagen van de 88 kunnen afstrepen en heb ik dus nog wel par dagen te gaan met werken.

KERST
Gisteren heb ik kerst gevierd, in het hostel hebben we secret santa gedaan. Van deze kertman heb ik sokken gehad en stroopwafels, super lief en lekker.
Thuis hebben ze natuurlijk ook kerst gevierd, ik ben er 2,5 uur bij geweest. Nee ik ben niet op en neer gevlogen voor kerst, maar via skype was ik er wel. Super leuk om te zien hoe iedereen leuke kadootjes krijgt en zelfs ik nog een kadootje heb gehad die Puck en Soof voor mij mochten uitpakken. Een bruisbal en shampoo bar van de Lush. Verders liggen er nog kadootjes onder de boom in the shed (de schuur waar ook mensen slapen want er zijn niet genoeg kamers waardoor bijna alle staff in de shed ligt)

Voor nu heb ik dus maar een best kleine blog en er zullen ook niet veel spannende komen deze tijd wanneer ik bessen pluk. Het spannenste is wanneer ik mijn lijst met muziek kan veranderen tijdens het plukken haha :)

Dikke kus Anne
- Every fast picker was once a slow picker- (iedereen die op een bessenfarm werkt)

1. Dolly:
    Hai Berry Picker
    8 dagen is aftellen toch, goed hoor denk alleen je geen bes meer kan zien als je thuis bent😀😀😀.
    Kerst was leuk /apart maar vooral fijn je te zien . Je kadootje's nemen we mee .
    Dikke kus .💞
  2. Pappa:
    Geinig dat skipen
    Ver van huis maar toch even terug
    Zeker weten wanneer je nog over een heeeeel langs periode weer thuis
    Maar voor een poosje nog zo af en toe
    Onbewust denkt dat je nog Kangaroo jack bent
    Kangaroo lekker daar laten
    Maar Jacky kan nog wel
    Jacky the Berry kunt er
    Jaaahh je pa is nog net zo ........
    Leuk dan maar doen ?
    Of val ik door de basket
    Nou Jacky
    Ik heb ook verder niks te old wonen
    Effe op safe ga ik nou het laatste woord proberen in het engels/ wombats schrijven
    Dan word het echt wel apart
    1 dingetje toch wel
    Het huis is echt bijna klaar
    Minst had tegen de muppet show gezegd
    Als het huis klaar is
    Dan komt tante Anne weer thuis
    Geef ik je de keus
    Of je komt naar huis
    Of ik ga de bouwvakkers mannen vertellen dat ze ECHT rustiger aan moeten doen
    Nog maar kort dan zijn het opperhoofd en ik bij je
    Je weet wat ik vroeg en wat ik gekregen heb
    Hamsteren kan ik wel
    Met andere woorden
    Daar zijn ze mooi in getrapt
    Past heel goed in 't koffertje
    Ik zag je al lachen
    Oppermuppet
    Heerlijk om je te
    zien
    Tot gauw
    Kan geen emoticon vinden dus
    Hartje hartje hartje
    Kusje kusje kusje lippen
    Roosje tulpje zonnebloemmetje
    Ga zelf maar naar de bloemen winkel
    Dag Schat
  3. Jolanda Dikmans:
    26 december 2018
    He anne, hele fijne tweede kerstdag. Geniet er toch van ondanks je bessen plukken. Succes met werken en werk vinden. Ik ga zo twaalf uurtjes afwassen.💪 het gaat om de mensen bij wie je bent., ❤️
  4. Petra:
    Ik wens als nog een fijne kerst en een geluk en.gezond 2019
  5. Pappa van Anne:
    27 december 2018
    Eigenlijk een p.s
    Je hemd staat in je rug
    Je sokken ook
    Van je hemd dat kan ik me best voorstellen
    Maar dat van je sokken iets minder
    Vraag ik me af
    WIE van ONS 2en
    Doet iets aparts met ze sokken ?
    🤔😒IK ???
    NEE MAN
    Als het bij mij dan zover is
    Hou me dan goed in de gaten
    Als ik plotseling in een hoek ga zitten
    Slissen en kwijlen 🤪
    Ben ik rijp