Deel 2, Ouders in Australie

16 maart 2019 - Sydney, Australië

Bondi beach

Dan was de tijd eindelijk daar, we gingen naar het beroemde Bondi beach. Met de bus zijn we vertrokken, wat nog een opgave was want ze rijden aan de andere kant van de weg… Dus je raad het al, verkeerde bus genomen haha.

Toen we daar aankwamen zijn we in het gras gaan liggen waar we een tijdje goed de zon hebben gezien. Papa is in de schaduw gaan zitten toen mama en ik dapper het water in zijn gegaan. Het was gelukkig niet te koud om dat te doen. Goed afkoelen en daarna een lekkere lunch eten.

Dat hebben we gedaan op een terrasje naast de tattoo shop Bondi Ink. Wat papa niet goed had bedacht was dat ik vaak geen nee zeg. En ook op deze vraag zei ik geen nee aangezien ik al een tijdje een leuk idee in mijn hoofd had.

De vraag was, denk ik, meer als een grapje bedoeld. Zullen we een tattoo laten zetten? En die heb ik eentje. Voor de mensen die Instagram hebben, jullie hebben het denk ik allang gezien maar er staat nu 143 op mijn enkel.

Dat betekend I(1) love(4) you(3). Dat zet papa onder de briefjes met leuke teksten die ik dan in de ochtend vind wanneer ik naar school of werk ging. En nu onder de apjes die hij verzend. Het staat in zijn handschrift wat het nog en beetje extra speciaal maakt.

Na dat ik papa van zijn geld had verlost ;) zijn we terug gegaan naar het appartement om s’avond nog eens lekker iets te eten en daarna alleen nog maar te chillen voor 1 dag.

Nacho date

Deze dag heb ik niet veel gegeten aangezien ik savonds een afspraak had gepland om nacho’s te eten met en heel belangrijk persoon.

Na de hele dag in de keuken te hebben gestaan en alle chips te hebben gemaakt en alles had gesneden was het tijd om naar mijn afspraak te gaan.

Ik klapte mijn laptop open en daar was de belangrijke persoon dan, Marjolein. We hadden dit zo een half jaar geleden gepland en konden niet geloven dat de tijd al zo snel was gegaan dat we nu al nacho’s gingen eten. Echt grappig om via deze manier samen uit eten te gaan in je woonkamer met een schaal eten.

We hebben goed zitten kletsen en hebben het ook over serieuze zaken gehad maar het meeste was toch we lachen en gek doen.

De dag erna zijn we met zijn 3e naar bronte beach gegaan om daar doeg bruin te worden en te genieten van het zwembad, het zwembad is gevuld met zeewater alleen hier zitten dan niet alle vissen en beesten in die wel in de zee leven. En stuk veiliger daar.

Ontbijt in Kings cross.

Omdat ik al een tijdje in Australie ben heb ik ook in Sydney gezeten met reizen ri Melbourne. Toen ik daar zat had ik een hostel in Kings Cross wat dicht bij een cafe zat waar ze hele goede koffie hebben en pretzels. Ik had mijn ouders daar over verteld en mama luste er wel zo een dus zijn we met zijn 2e op pad gegaan naar het cafe om daar ons ontbijt te eten.

Eenmaal daar hadden ze nog net 2 pretzels die wij lekker hebben zitten op peuzelen. Waarna we een binnen door route hadden genomen ri stad. Dit omdat ik mama wat meer van Sydney wilde laten zien. We zijn langs de haven gegaan waar een hele beroemde hotdog kraam staat. (waar wij niks hebben gegeten want we hadden net ons ontbijt op) we hebben er wel foto’s gemaakt want er waren heel wat celebraties langs geweest die daar met hun gezicht aangeplakt staan op de kraam.

We zijn toen een stukje verder gelopen en illegaal een museum in geweest. We waren naar binnen gegaan en zijn naar de kunst gaan kijken. Pas toen we er uit kwamen zagen we dat je er 20 dollar voor moest betalen. Oeps. Maar goed we hebben wel een hele leuke ochtend en middag gehad.

Ble Restaurant.

Danzij een hele lieve Au pair familie hadden we de een aantal opties gekregen waar je lekker kon eten in Sydey. Justin werkt bij Fruittalk een bedrijf waarbij hij veel moet samen werken met restaurants omdat hij fruit en veggie’s levert. Hierdoor had hij een vriend gemaakt die een eigen grieks restaurant heeft in Sydney genaams Ble. (grieks woord vor blauw, het betekend niet dat het eten ble is…)

Wij hebben een eindje voor moeten reizen met de uber en de subway maar dat was het meer dan waard. Wat hebben wij lekker gegeten daar. Het aller lekkerste was de feta saganakie. Geen idee hoe je dat spelt maar zo spreek je het in ieder geval uit. Het was geen feta zoals wij het kennen maar wat dunner en veel lekkerder.

Justin had gevraagd voor foto’s omdat hij daar niet zo vaak kwam was hij nieuwsgierig hoe het er uit zag. Het duurde niet lang nadat ik de foto’s had gestuurd dat hij ons het volgende nieuws bracht.

Al het eten werd door de familie Beiling betaald. Wij hebben genoten en veel mazzel gehad dat wij daar mochten eten.

Bleu or Blue mountains? (Voor de mensen die mijn moeder niet op fb hebben snappen de titel niet.)

Op deze dag zijn mama en ik naar de blue mountains gegaan. We hebben op zondag de trein gepakt omdat we er 2 uur in moesten zitten voor we er waren en dat anders behoorlijk wat zou gaan kosten. Dit is op zondag anders, en alleen in Sydney is deze regel dat je kan reizen zo veel je wilt maar er gaat 1,70 dollar van je pas af en dat is het. Je betaald voor een hele dag aan reizen maar 1,70. Dat zouden ze eens in Nederland moeten doen.

Maar goed, wij met de trein naar de bergen. Daar heb ik mama de hoogte punten aan het begin laten zien. De 3 zusters (waar ik een blog van heb gemaakt, als je die nog niet gelezen hebt dat is het zeker waard) Het uitkijk punt en we zijn in een van de zusters geweest.

Wij wilden samen nog een wandeling maken en dan rond de middag weer naar huis om met papa wat te gaan eten. dat ging alleen ietsjes anders dan verwacht. Het duurde allemaal maar 25 min toen waren we de bergen alweer uit…

We zijn begonnen met lopen naar beneden. Een afdaling van zo’n 888 treden. Best wel stijl en gevaarlijk. Waarna het maar 20 min naar de watervallen was, waar we uiteindelijk een uur over hadden gedaan. Ik weet niet hoe, we zijn niet van pas gewisseld er was maar een pad en dat hebben we genomen en zijn we op gebleven. Weet jij het, vertel het mij dan.

We zijn uiteindelijk bij de waterval uitgekomen en hebben daar behoorlijk wat foto’s gemaakt. Ook heb ik er uit gedronken en ben niet ziek geworden dus het is schoon, bij deze.

De terug weg verliep wat langzamer ook al hadden we de pas er goed in en wisten we waar we heen moesten. De trap op omhoog want daar kwamen we immers vandaan. Wij de trappen op omhoog, en nog wat trappen omhoog, en nog een paar meer tot we uit eindelijk mensen tegen kwamen en we wisten dat we goed liepen. We hebben ook aan wat mensen gevraagd welke kant we in moesten om weer terug bij het begin te zijn en hoe lang het zou duren.

De eerste vertelde dat het 30 min duurde, de volgende zei 25 en hoe verder we liepen. Hoe dichter bij het einde we kwamen, bleven er in het 25 min tijdsbestek hangen. Iedereen vertelde ons dat het nog maar 25 min naar het einde was. Is maar een klein stukje zou je denken, nou dan vergis je je goed, 25 min is zo’n 1,5 uur voor je er bent en dan moet je nog terug naar de trein.

We hebben in totaal 4 uur gewandeld in de blue mountains en daar buiten nog een beetje meer. Van trein naar huis en zo. We hebben er gelukkig mee kunnen lachen want mijn benen begonnen raar te doen op de trappen. Als ik stil stond bleven ze trillen, waar we hard om hebben staan lachen. Ook hebben we al het niet sporten ingehaald met 1 dag naar de bergen gaan en daar wandelen.

We hebben prachtige foto’s die ik op de blog zal zetten zodra dit stukje uit is. Ik schrijf het nu op 6 maart Puck haar verjaardag en ik ben op bladzijde 5. Het worden dus een paar vlogs niet 1ntje. Ik denk dat mensen geen 5 bladzijde gaan lezen in een keer. Ik zal het jullie niet aan doen. Beloofd

Laatste dag

Op de laatste dag wilde papa en mama naar Bronte beach. Wat Ik heb veranderd in Bondi beach omdat het naast elkaar ligt en het denk ik wel gaaf is om af te sluiten op het bekende strand van tv en niet op een ‘Normaal’ strand.

We hebben hier genoten van de laatste beetjes zon en behoorlijk ijsje. Waarna we terug zijn gegaan naar het huisje. We hebben nog lekker gegeten en daarna zijn we nog eventjes gaan slapen voor we er om half 3 snachts uit mochten om naar het vliegveld te vertrekken.

Ja mensen het is vroeg en ik heb zelf nog wat geslapen voordat ik mijn vlucht van 10am naar Melbourne kon nemen. Papa en mama zaten toen al lang en breed in het vliegtuig naar Nederland waar ze veilig zijn aangekomen en weer terug zijn gegaan naar niet echt heerlijk weer heb ik gehoord. Een troost hier in Melbourne wordt het ook kouder, aan de hele oost kust wordt het weer wat kouder omdat de winter gaat beginnen. Nou ja winter….minimaal 18 graden tot ongeveer max 28 is nog steeds geen winter maar wel kouder dan de 42 graden van afgelopen week.

Dikke kus en knuffels van mij.

• Every sunset is also a sunrise, it all depends on where you stand –

Karl Schmidt.

X- Anne.

1. Jelle:
    16 maart 2019
    Wat leuk om te lezen. Je vader en je moeder hebben ook volop genoten!
  2. Mindy Reijns:
    Hè meisje,
    Wat een leuke blog weer 😉. Zwemmen in de zee zonder vissen - dat is ideaal - bruin worden van het zoute zeewater terwijl je erin ligt zonder bang te hoeven zijn (voor mij dan! 🤪)
    En die blue/bleu Mountains 🤣.
    Dikke kus - fijn dat je een heerlijke Nacho date hebt gehad met je “bestie” 😆 en geniet van waar je nu bent! Collect memories not things en ik geniet met je mee op afstand. Hou van je babe ♥️
  3. Dolly:
    Hè schat
    O wat is het werk leuk om te lezen net alsof ik er weer ben .
    Die bergen vergeet ik nooit meer de rest ook niet hoor maar volgens mij hebben wel langer dan 4uur gelopen daar onder en vergeet het klappen niet 😀 wie zet daar nu een bordje onder aan niet aan de slangen komen die zijn gevaarlijk en giftig daar blijf je toch altijd vanaf.
    Het was heel fijn allemaal.
    En ja je weet goed hoe het moet.
    Om met papa zijn text te eindigen 143

Mama
    Groetjes daar 💙
  4. Diny:
    16 maart 2019
    Gezellige blog, wat een leuke levenservaring, je hebt groot gelijk, je moet het mooie van het leven omarmen dan pas heb je een rijk leven je geeft tenminste inhoud aan je leven grts diny en martin
  5. Anneke:
    16 maart 2019
    weer een leuk verhaal.je ouders zijn al op visite geweest,en de souveniers
    zijn al in gebruik.geniet er nog van.groetjes uit een guur vught.
  6. Pappa:
    Hoi schatje patatje
    Pappa was vergeten dat jij geen Nee kan zeggen
    Nee hoor , lezers
    Anne , is vergeten ,dat PA weinig tot helemaal niks ontgaat
    Constant ( non - verbaal ) de aandacht trekken van Ma
    Dan met je ogen een signaal afgeven richting
    Tattooage Shop
    Dan zegt de niet zo slechtziende Pa
    Wil jij een tattoo laten zetten
    Ondertussen had ik de dollars al in mijn handen
    Wat kost dat hier ?
    Wat voor Tattoo wil je dan ?
    Moet ik nog kiezen Pap
    Dan mijn portemonnee maar mee geven
    Er zijn in Australië veel dingen anders
    Anne niet 😏
    Hatstikke fijne tijd met ze 3en
    Zeker weten dat Anne gekookt heeft
    Was nog een leuke verassing
    Ik had patat of rijst verwacht
    Werd friet , dat is geinig
    We hebben ook nog een kangoeroe gezien
    1 en Dan ook nog in een dierentuin 😗🤔
    Opera houd die je alleen op de t.v of foto's
    Nu in het echt
    Waanzinnig
    In de avond nog verder lachen
    1keer een potje gekaart
    Het waren nieuwe gladde kaarten
    Maar het schudden ging me toch iets onhandig
    Werkelijk heerlijk geweest
    Veel genieten van de Aussies en hun maf land
    Veel meer van ons Drieën
    Zo merkje dat
    Dat 12 maanden best lang is
    Even door midden zagen is heerlijk
    Nou snapt iedereen het
    Darling 1 4 3
  7. Anne:
    16 maart 2019
    Hallo allemaal. Super leuk en gaf om de reacties te lezen.

Doet mij goed dan ik deze blog toch schrijf voor mensen die het daadwerkelijk lezen haha.

Dankjewel
  8. Anneke:
    17 maart 2019
    Hoi Anne
    Weer met plezier je blog gelezen. Het is geweldig hoe jullie met z,n drieen een heerlijke tijd hebben gehad. Geniet nog lekker van je tijd in Australie.
  9. Jolanda Dikmans:
    17 maart 2019
    He anne, leuke blog, gezellig om je verhalen te lezen. Fijn dat het met pa en ma zo gezellig was. En ja de nancho date, daar was ik van op de hoogte. Een lach en een traan. Geniet van je volgende weken en op naar een nieuwe blog. Gr jolanda
  10. Eva Slijters:
    24 maart 2019
    zo onwijs leuk om je blogs te lezen! af en toe doe ik even een inhaalslag maar lezen doe ik :) heel veel plezier daar!
    x