Maand 1

29 september 2018 - Byron Bay, Australië

Ja, het is alweer een maand geleden dat ik ben vertrokken naar Australië.

Ik heb al heel wat km gehad en heb het een en ander alweer gepland staan.

Op dit moment is het 07:46 en heb ik net 32 min gelopen naar het hostel om geen geld uit te geven aan Uber maar aan koffie. (iets met prioriteiten stellen) Het hostel is nog niet open de receptie opent op 9 dus nog eventjes wachten en de koffie zo lang mogelijk rekken waar kan.

Het is Zondag en morgen is The Queens birthday, ze wordt oud! Ze eren de Koningin van Engeland hier, de man naast mij verteld net dat ze waarschijnlijk niet eens echt jarig is dus mocht je nog gratis kadoo’s willen of een feest ter ere van jezelf. Dan ben jij nu jarig! Gefeliciteerd! Whee!

Noosa/Brisbane

In Noosa zelf was het andere hostel prima, super voor de laatste dag om daar te zijn en daarna door te gaan naar Brisbane. In Brisbane zijn Lisa en ik samen naar het Lone Pine Kolala sanctury gegaan en daarna hebben we ons eigen plan getrokken. Lisa zou de volgende dag doorgaan naar Byron bay en ik wilde langer in Brisbane blijven.

Ooh, en ik heb zoals jullie allang hebben gezien een foto met Finn de Koala en Carlos the Kangaroo

Australian Zoo​

De dag dat ik langer in Brisbane was ben ik Lina tegen gekomen in de bus op weg naar de Zoo, die ben ik nu al 3x tegen gekomen ook op verschillende plekken en hadden besloten om deze dag samen door te brengen in de Zoo. Niet zomaar een Zoo maar die van de Erwin familie. En wat was die groot, en veel krokodillen en gave shows. We zijn een aantal keer langs de Alligators gelopen en ik weer nog 3 namen ( Fang1, Daisy en Fang2) dit kwam omdat wanneer je naar een ander deel wilde je steeds langs die 3 moest wandelen.

We hebben ook een Sneek peak in het ziekenhuis gehad waar ze een koala aan het onderzoeken waren toen wij kwamen kijken. Ook zat er eentje suffer dan normaal te zijn omdat deze bij aan het komen was van zijn narcose na een oog operatie.

Nutteloos feit: Wanneer Koala’s ziek zijn of een infectie hebben komt dit meestal door chlamydia.

Byron Bay

Byron Bay heb ik 2 dagen gedaan. En man wat is dat een hippie plek. Heerlijk op je bloten voeten over straat lopen alles op je dooie gemak doen en toch is het er niet saai en rustig voor een kleine plaats.

Ik heb vrienden gemaakt met Ro, een van de drie kamer genoten die ik had en ben samen met haar op pad geweest 2 dagen. Ze heeft mij eerst de winkeltjes laten zien, toen hebben we een ijsje gegeten die mocht je zelf maken. Een soort van subway maar met ijs.

De tweede dag zijn we samen naar de hippie markt gegaan en heb ik veren in mijn haar gekregen. Ook hebben we Poffertjes gegeten, en voor de mensen die nu denken smaken die het zelfde, Ja die smaken het zelfde. Het was van en Nederlander die bedacht waarom ga ik niet in Byron Bay poffertjes verkopen.

Daarna heb ik nog even niks gedaan en gewacht tot ik mijn bus om 6.20PM kon nemen naar Sydney.

Sydney

Terug waar het een maand geleden begon. Ik ben vanplan hier een week te blijven en alvast research te doen naar een baantje in de toekomst en ik ga even op bezoek in Collaroy voor de post die daar ligt.

Na deze week ga ik verder naar Canberra en daarna denk ik naar Snowy Mountains. Maar niet voor lang want daar is het nog kouder dan hier. Na Snowy mountains moet ik nog even kijken. Als iemand nog tips heeft voor mij tussen Sydney en Melbourne dan hoor ik die graag.

Lieve mensen, Bedankt voor het lezen.

Ik ga nu nog 45 min wachten tot ik hopelijk kan inchecken en slapen. Het waren 12 zware uren in de bus.

1. Dolly:
    30 september 2018
    Klinkt weer helemaal top en er zullen vast veel dingen te doen zijn tussen Sydney en Melbourne en anders vind jij ze wel😀 .
    Veel plezier en dikke kus
    Mama
  2. Dolly:
    Ps. Kijk eens op Google bij selftrip Sydney /Melbourne staan leuke ideeën x
  3. Pappa:
    30 september 2018
    Als je weerv terug bent op het startpunt
    Even naar de kapper voor een tradioneel
    Model
    Coupe syndney
    Ik ben nu al nieuwsgierig naar het resultaat
  4. Henk:
    1 oktober 2018
    Hey Anne,

Dat klinkt super. Je bent een mooie trip aan het maken en veel aan het beleven.
    Top en geniet!