Townsville

16 september 2018 - Darwin, Australië

Aller eerst Sorry voor het lange wachten. Iets met wifi in hostels... en de andere sorry voor evt spellingfouten/ het is een rommeltje.
Dit is getypt op notities. En dan kan je de titels van de hoofdstukken niet verdrukken.
Veel lees plezier

Townsville.

Toen ik aankwam was het donker behalve de hostels. Ik sliep in het Rambutan YHA hostel. Daar is muziek tot 12 en daarna is het "stil". Ik sliep in een 5 persoons vrouwen kamer en het was gelijk gezellig. Toen ik binnenkwam waren er twee spaanse meiden binnen die na 3 min al vroegen of ik gezellig iets wilde drinken die avond na het eten.

Tijdens het eten kwam ik Wilson tegen en hij wilde gezellig mee iets drinken dus dat hebben we in het hostel gedaan. Daar kwamen we de kamer genoten van wilson tegen. Marc en Vincebt uit Duitsland en we hebben een super gezellige avond gehad.

Plannen.
Toen kwam ik met het idee om met zijn alle naar Magnetic island te gaan. De jongens hadden er zin in alleen de dames hadden werk en konden niet mee helaas. Dus we gingen met zijn 4e op pad. Hebben het hostel geboekt en sliepen in een super gaaf hostel tussen de koala's.
Bungalo bay YHA.

Op naar Magnetic island.
We zijn smorgen met de ferry vertrokken naar het eiland. Dit was ong 20 min en we konden al van de ferry af. Daar hebben we de bus naar het hostel gepakt en een kamer geboekt. We sliepen allemaal in huisje 4 een gemengde kamer. (Dat wil dus zeggen mannen en vrouwen door elkaar> voor de mensen die nieuw zijn in het hostel leven)

In de kamer waren nog 2 andere vrouwen een franse en Lisa die uit Nederland bleek te zijn. Yes een Nederlander en daar hebben we samen veel gebruik van gemaakt. Veel hollands gepraat en besloten dat Lisa samen met ons mee naar het strand ging en de zonsondergang mee ging bekijken.

Dus wij met 5e op pad naar het strand, een leuke foto gemaakt. In de zon gelegen en toen ri het fort. Hele maal omhoog, toen we halver wegen waren en 3 koalas hadden gezien vond lisa het wel goed, werd haar te hoog dus zei is terug gelopen naar het hostel en ik ben met de mannen verder omhoog gelopen.

We hebben 1.5 uur in totaal boven gestaan/gezeten en de zonsondergang gezien. Daarna nog gekletst met mensen die een drone hadden en gevraagd of ze de filmpjes wilden doorsturen.

Wat toevallig.
Toen wij weer in het hostel waren en ik zag dat lisa een Hema stekker had en op een ander bed er nog een lag kwamen we er achter dat er weinig keus is in Nederland aan universele stekkers.

En ja hoor het bleek Jane te zijn uit nederland en van de ABP groep voor mij. Dit is de 3e keer dat ik haar op verschillende plaatsen tegen het lijf loop. Super toevallig.
En ook Jane wilde wel gezellig met ons mee.

Dag 2.

Dag twee hebben we veel gelopen. En 3e geluk gehad met liften. We zijn 3x afgezet op onze plek en dat alleen door lief te kijken met zijn alle en onze duim op te steken. Ge-wel-dig!

Prive strand na prive strand gezien en lekker genoten van deze dag. En ooh wat ben ik rood in mijn gezicht. Mijn neus is net als die van Rudolf het rendier.

Savonds nog uit eten geweest naar the souvlaki bar en ik heb nog eten over dus mijn eten morgen bestaat uit. Smorgen brood, smiddags zakje mac en cheese en 2 kiwi's die moeten namelijk echt op en savonds grieks(Leftover) 1 keer niet zelf koken in de maand mag toch wel haha

De rest van de 1,5 dagen

Vandaag zit ik koffie te drinken in het tentje waar ik nu 3x ben geweest Dominion Coffee en ze zijn goed. Veel keus ook nog eens dus perfect voor iemand die koffie kan waarderen wanneer haar hostel genoot om 6 uur herrie maakt en de hele kamer wakker maakt.

Ooh en wanneer ik zelf rond 5 uur handdoeken pak om maar voor de deur te leggen want er kwam nat spul uit de hemel vallen. Gek nog niet eerder gezien hier...

Vandaag om 4pm vertrek ik met de greyhound naar Airly beach om daar te kijken hoeveel dagen ik naar whitsundays wil gaan en wanneer ik weer verder ga reizen ri Melbourne. Ik heb 45 dagen om op en af te stappen met de bus of misschien wel ri Perth te gaan en dan vanaf daar weer terug naar Melbourne. Ligt er aan wat ik ga plannen en wie ik allemaal tegen kom.

Om te beginnen vertrek ik met Lisa, jane en wilson en daarna zie ik vast wel weer leuke mensen in de bus. Heb er zin in.

Geniet van de zon die ik opstuur naar Nederland en when life gives you lemon take salt and make tequila. -van een muur gejat hier in Townsville-

1. Dolly:
    19 september 2018
    Super dat je gezellige mensen ontmoet
    Xx
    Mama
  2. Kelly:
    19 september 2018
    Klinkt allemaal super leuk en gezellig! Geniet ervan.
  3. Anneke:
    20 september 2018
    leuke verhalen.zo blijven we goed op de hoogte.have fun.