Week 2 Cairns

7 december 2018 - Cairns, Australië

Het is al een paar dagen geleden dan Mindy weer naar Nederland is gegaan wanneer ik deze blog online kan zetten. Ik ben zelf op het moment ri. Coffs Harbour aan het reizen en heb steeds een hostel zonder wifi.

Airlie beach

Daar was ik de laatste keer gebleven met Mindy, en vanaf daar zal ik ook verder gaan typen. Niemand mag namelijk ‘het bikini’ verhaal missen.

In airlie beach hebben zijn we dus op bikini toch gegaan voor Mindy. We hadden bijna iedere winkel gehad en waren al op de terugweg naar het hostel tot we bij een winkel stopte. BAKU, wat bleek later de enigste Baku winkel in heel Australië.

Mindy had haar oog laten vallen op een leuke groen/blauwe kleur, een super mooie.

De mevrouw van de winkel had Mindy ook een aantal bikini’s laten passen en we gingen naar het hostel met een blauwe, hele mooie bikini.

De volgende dag zouden we naar Whitsunday gaan en daar natuurlijk een fotoshoot houden van elkaar en zou ze de bikini aan doen. Zou ja… Mindy wilde de bikini aandoen en kwam er achter dat er een super inimini scheurtje zat op een plek waar het makkelijk verder kan scheuren en niet te maken is. We zouden daarom na whitsundays nog even langs de winkel gaan want google zei dat het open was tot 7.

Whitsundays was prachtig. We zijn weggegaan met Thundercat, die zorgt er voor dat je met 45/50 minuten al bij het strand bent. We hebben gesnorkeld en Mindy heeft haar Go pro weer vol geschoten met foto’s en filmpjes. We hebben het strand gezien van boven en ook nog gezwommen. Het was een prachtige dag om te gaan. Super warm maar wanneer je op de boot zat waaide het voldoende en spatte er ook genoeg water omhoog zodat je het niet warm meer had.

Na whitsunday zouden we naar Baku gaan. We zijn er heen gelopen en hij was dicht. Ja dicht. Geen bikini wissel. Ik zou langs Coffs gaan om haar bikini te ruilen en dan naar huis te sturen dat was de beste optie op een goede bikini te hebben. Alleen waren de we de volgende ochten nog snel broodjes gaan halen voor we met de bus van 10am mee moesten en zagen op de terug weg (09.30am) dat BAKU open was. We zijn super snel terug gelopen en hadden de taken verdeeld.

Mindy zou naar de BAKU rennen en ik alle tassen naar beneden sjouwen en zorgen dat we alleen onze spullen daar neer moesten zetten en dan rennen naar de bus.

Rennen heeft Mindy het meeste gedaan. We waren kapot!! Kapot. Maar al met al Mindy heeft een nieuwe bikini. En ik hoef er eigenlijk niet meer langs.

Mission Beach

Mission beach, klein. Heel klein. Kleiner dan Darwin, soort van Halder. 1 straat en dat is het.

Het hostel Jackaroo waar we hebben gezeten was prachtig. Een mooie locatie midden in het regenwoud. Je kan er zwemmen en samen met de slangen spelen die savonds omhoog kruipen en eventjes Groetjessssss komen zeggen.

We hadden alleen geen eten bij de eerste dag omdat we er niet op voorbereid waren dat er niks was en de bus die als laatste ri. Het stadje ging de gene is waarmee wij aankwamen.
We hebben instant Noedels gegeten. Gelukkig hadden we onszelf er de 2e avond wel op voorbereid en hebben we lekker uit gegeten met nog veel meer meiden die ook in het Hostel zaten. Leuke gesprekken gehad en er later om kunnen lachen.

We hebben ook nog iets super vets lastminute geboekt aangezien er niet veel te doen viel in Mission beach.
Water raften. Wat ontzettend grappig is dat. Ik heb zelf vaak vast gezeten en spierballen gekweekt. Mindy heeft vooral andere mensen op de go pro gefilmt. Ze had hem zelf op haar helm en ik was steeds ver achter haar. Mindy je was gewoon snel ;)

Water raften is super leuk om te doen en ik raad zeker iedereen aan het 1xtje te doen als je denkt dat je het leuk lijkt.

Toen was het helaas tijd om weer terug naar Cairns te gaan. We zijn nog een keertje lekker uit eten gegaan en we zijn naar de film gegaan. A star is born, ook echt een top film en een aanrader.

Na de film avond zijn we gaan slapen om er heel vroeg uit te gaan en Jelle gerust te stellen dat de Uber er dan ook echt aankwam.

Vliegveld

Mindy met de uber naar het vliegveld gebracht. We hebben nog ontbeten en gekletst en toenw as het echt tijd om houdoe te zeggen. We hebben elkaar een stevige knuffel gegeven, siri heeft een afscheidsnummer gezongen en toen is ze gegaan.

En ook weer veilig in Nederland aangekomen, het welkomst comité stond al op haar te wachten.

4 kids en Jelle.

Mindy,

Ik heb echt genoten. We hebben super leuke dingen gedaan.

Goede gesprekken gehad en lekker luchtig gekletst.

Heb je de kindjes en iedereen een dikke knuffel gegeven van mij?

Het jaar gaat nu al snel, het lijkt alleen maar sneller te gaan dus ik zie je binnenkort alweer ;)

Vertel jij de wilde verhalen thuis aan de mensen die deze blog niet lezen maar vertel je ze ook aan de mensen die het wel lezen. Kan je ze dubbel zo lekker maken met wat we hebben gedaan.

Dikke kus, je kleine zusje.

XXX

Voor iedereen die deze blog leest. Ik ga pas weer schrijven wanneer ik in Coffs Harbour zit. De afgelopen dagen van de 1e tot de 7nde zit ik in veel inde bus en doe ik niks anders dan zwembad hangen en netflixen (jane the vergin) (Riverdale) (good place) < genoeg te zien.

-Iedere minuut is er eentje dichter bij de eindbestemming – Anne (ik kan zelf ook quotes bedeken)

1. Dolly:
    7 december 2018
    Je quote is top en inderdaad bij de eindbestemming😀 voor ons begin bestemming 👍
    Hoorde net nog 18 dagen tot de kerst en dan weer een stukje dichterbij 😊
    Weer veel avonturen beleefd zo te lezen en natuurlijk ook gehoord inmiddels.
    Zal toch eens vragen hoe de speciale bikini eruit ziet 😜
    Xx mama
  2. Pappa:
    8 december 2018
    Zo.
    Big sister heeft ons zeker wel heel veel verteld
    Vooral het woord
    SUUUUUPER!!!!!!!!!
    Even zo
    Een rustig begin en ga je zo rustig op reis
    Met een BIG BANG op je eindbestemming
    Dat is bij mij ook zo
    Ik weet ook zelf dat elke minuut dichter bij het einde is
    Maar om daar nou bij iedere quote aan te worden herinnerd hoeft van mijn nou ook weer niet
    Je weet waar ik nou opnieuw weer logeer
    En dan in ene
    Hoi pap
    BOTS!!!!!
    hier heb je nog effe een quote
    Nee dank u
    Ik druk'm net uit
    We meet Alain
    Don't no where
    Don 't no when ( ofzo )
    Doe maar gewoon thuis
    Voor het donker hoor, kind
    ZO , hier heb je een quote terug 😉
    O Jah
    W.b.t februari
    IK KAN NIET !!!!😬
    Wachten 😙😙😙
  3. Wilma Mundhenk:
    17 december 2018
    Veel liefs van mij en kusje we appen nog wel Wilma