Reizen en wat ik er van heb geleerd.

25 maart 2019 - Yallambie, Australië

Weer tijd voor een leuke blog, eentje waarin ik jullie ga vertellen wat ik tot nu toe heb geleerd door reizen in Australie en wat mij verbaast. Ik hoop er genoeg humor in te kunnen verwerken zodat het leuk is om te lezen. Het is geen lange blog dit keer. Die komen in de toekomst wel weer.

Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen door reizen, en soms al wel wist.

• Dat wij Nederlanders erg direct zijn. In Australie draait iedereen vaak een beetje om een probleem heen. Terwijl wij Nederlanders precies zeggen waar het op staat
  • In Nederland gaat het er vaak om wat voor werk je doet, hoeveel je verdient. Alles moet meer en beter zijn. Veel Australiërs werken als 'traditie' (elektricien, loodgieter, in de bouw ect.) en vinden dat helemaal prima. Een Australiër vind het werk dat je doet totaal niet belangrijk. Als je en fijne baan hebt is dat prima. Lekker genieten van je vrije dagen en van het weer.
  • Dat ik mijzelf uren kan vermaken door naar beestjes te kijken. Koala's, Kangoeroes, wallabies en zelfs Emu's vervelen me geen moment.
  • Dat het geluid van en Tasmanian Devil wordt gebruikt voor de monsters in Jurassic park en Godzilla.
  • Wat wonen er eigenlijk een hoop mensen in ons kleine kikkerlandje! Er wonen in Australie zo'n 25 miljoen mensen. In een gebied dat groter is dan Europa! What!?
  • Ik ben dol op besparen en vind het een sport korting te scoren. Daarnaast is het gewoon zonde om niet een beetje moeite te doen. En waarom betalen voor meerdere gerechten wanneer je ook met 2 of meer mensen van 1 gerecht kan genieten. Ze makende porties hier zo groot.
  • Oud en nieuw in Australie is toch niet echt zo'n ding als in Nederland. 'Gelukkig nieuwjaar' om 00:00 uur kan nog net, maar daarna gaat iedereen op bed.
  • De $5,- peperoni pizza van Domino's echt de beste pizza ooit is! Wanneer je iets meer geld wilt uitgeven moet je eens de knoflook brood korst proberen met die pizza, voor 7 dollar heb je avond eten voor 2 dagen of een pizza voor 2 man.
  • Dat ik in Nederland graag een vaste basis wil en van daaruit (vaak) wil gaan reizen. Dus een Thuis in Nederland en er vaak op uit en de wereld ontdekken. Dat kan een weekend, een gewone vakantie of een reis van een paar maanden zijn.
  • Dat boodschappen in Australie Duur zijn, maar dat ze daarentegen heel vaak mogelijkheden hebben om punten te sparen (soort airmiles) waar je super veel korting mee kan krijgen. Zo heb ik in een half jaar al voor 100 dollar aan korting kunnen sparen met kleine boodschapjes doen.
  • De term 'Hangry' mij op het lijf geschreven is. Ik word echt mega chagrijnig als ik niet op tijd eet!
  • De ene kangoeroe de andere niet is. Er zijn namelijk tig soorten. De forrester kangoeroe, de Grijze kangoeroe, een Wallabie, een Quakka en pademelon. Allemaal kangoeroes.
  • Dat een Coffee shop in Australie ook echt koffie verkoopt en geen wiet, De eerste keer dat iemand vroeg of ik mee wilde naar en coffee shop heb ik die persoon verteld dat ik niet aan drugs doe. Om daarna kei hard uitgelachen te worden omdat ze dacht dat ik gek was.... Bedankt Aussie of Nederland!?
  • Dat het word 'thongs' meerdere betekenissen heeft. Ja ik weet waar je nu aan denkt :) en nee ik heb het niet over een onderbroek, ik heb het namelijk over die dingen die je aan je voeten draagt in de zomer. Juist, slippers. Ook wel, flipflop, jandels of Thongs.
  • Dat ik het leuk vind om humor te verwerken in mijn blogs en hoop dat jullie het leuk vinden om deze te lezen.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze ontdekkingen. Ik wel namelijk.

Voor nu Welterusten, mijn avonturen zijn nog niet klaar tot eind Juli, tot dan.

Dikke kus,

Anne

1. Eva:
    25 maart 2019
    🤣, top zo'n blog in de ochtend :)
  2. Mindy Reijns:
    Heerlijk!! 😘
  3. Henk:
    25 maart 2019
    Lekker basic. Heerlijk. Geniet en ontdek de wereld.
  4. Dolly:
    25 maart 2019
    Gezellig 😀 en ja het klopt en dat Australiërs van heel zoet gebak houden die mag niet ontbreken.
    Leuk lezen weer 💞
    Mama
  5. Jolanda Dikmans:
    25 maart 2019
    Gezellig anne. Hoop dingen geleerd in tien minuten lezen met ern glimlach😀😀
  6. Marcel:
    25 maart 2019
    leuk anne! lekker he reizen! geniet nog van je reis.
  7. Pappa:
    Thong ????
    Of bedoel je Thong Song
    Van Sisqo
    Luister maar even
    En lezers
    Hou vooral de humor erbij
    😘💋💋💋
  8. Jelle:
    26 maart 2019
    Zo leer je je eigen land nog eens kennen. Wie is er raar om in een coffee shop niet de koffie het belangrijkste te laten zijn 🤪
    En kun je er al wennen, de Australische mentaliteit ? Dadelijk in Nederland weer wennen aan het rennen haha