Werk!?

4 april 2019 - Yallambie, Australië

Hallo Allemaal,

Ik krijg steeds vaker de vraag wat voor werk doe je nu eigenlijk?
Op het moment werk ik nu als Au pair, dat houdt in dat ik op de kinderen van iemand anders let in dit geval een super lieve familie en ik ben hun 'Grote zus' gek eigenlijk want ik ben altijd de jongste geweest en om nu de titel Grote zus te hebben klinkt raar. Zelf zeg ik als mensen vragen hoe het heet wat ik ben gewoon Au pair. klinkt sjiek.

Mijn dagen zien er van Maandag tot donderdag een beetje het zelfde uit. Ik sta op om 7, dan worden de kids ook wakker. We gaan rond half 8 aan het ontbijt. Na het ontbijt gaat iedereen in de auto, op naar montessori hier gaat de oudste Xander van 3 naar toe iedere dag van 9-12 am. in deze tijd kan ik met Otis naar en play date in de bieb of ik ga wandelen of we hebben Belly time in de den thuis. Wanneer ik nog boodschappen moet doen gaat hij gewoon mee in de draagzak, En wanneer ik de was aan het doen ben staat hij er bij in een spring geval, je kan jezelf vast wel visualiseren hoe dat er uit ziet. Ik heb er alleen geen naam voor.

Na 12 uur halen we samen Xander op en gaan we lunchen, dat kan per dag verschillen waar en hoe we dat doen. Ivm Jutin's werk komen we geregeld in cafe's en restaurants. Na de lunch hebben we een rust moment. Xander heeft zijn nap zeker nodig en hij gaat voor 45-60min naar bed. de jongste kan dan wakker zijn of slapen. Dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Je kan hem gewoon zijn gang laten gaan en als hij moe is valt hij wel in slaap. Vaak slaapt hij in de auto al dus een nap is niet meer nodig.

Na de nap kunnen we naar buiten, of we kijken een film of we gaan iets knutselen. Xander mag dan kiezen aangezien hij een goed rust moment heeft gehad en dat is dan een beloning. leuke dingen doen. rond 3-4pm komt zijn vader thuis en ben ik vrij. dit kan ook per dag verschelen het kan zijn dat hij er om 11am al is maar dan werk ik door tot na de lunch en kan ik daarna doen wat ik wil. Ik heb een abonnement voor de sportschool en ga daar bijna iedere dag heen. In het weekend wil dat nog wel eens verwateren omdat ik dan ga wandelen of een boek ga lezen wat ik graag uit wil hebben. Ik ga ook met Mel naar de bios, zo hebben we al 3 vrijkaarten gehad voor een film aangezien ze maar wat vaak een storing hebben in de bios. dus nog 2 gratis films te gaan.

Heb je wel tijd voor jezelf?
Jawel hoor ik werk niet op vrijdag, zaterdag en zondag. Tuurlijk sta ik open om te werken, en als ik naar opa en oma ga mat Xander is dat ook 'Werk'. Ik vraag wel ieder weekend of ze mij nodig hebben. het antwoord is dan vaak, Nee joh! je hebt nu tijd voor jezelf je kan doen wat je wilt je bent welkom om bij ons aan te schuiven wij gaan ….. doen als je dat ook leuk vind. mocht je al iets gepland hebben geniet er van, je bent vrij.

Zo gaat de fam Beilin binnenkort naar Adelaide en mag ik mee rijden om daar zelfs de boel te verkennen, scheelt weer en vliegticket. Voor mijn verjaardag heb ik net het grappigste cadeau gehad wat ik mijzelf kan bedenken. Ik ga naar Disney on ice met Xander en Jo.

Zelf ben ik geld aan het sparen om naar Harry potter de musical te gaan. sponsors zijn welkom haha, hebben jullie de prijs per ticket bekeken. Is niet normaal hoor, en er zijn twee verschillende delen, part 1 en part 2 en natuurlijk wil je niet maar 1 deel zien.

Ook ga ik naar een tentoonstelling van Esher x Nendo wat mij ontzettend interessant leek, samen met Jo en Xander.

Ik heb dus zat tijd om leuke dingen te doen en er komt snel een blog aan over de kampeer trip die ik heb gemaakt.

voor dit moment ga ik stoppen met typen want we gaan de nieuwe auto uitproberen.

Dikke kus.

Anne

1. Dolly:
    4 april 2019
    Nou gaaf hoor en heel gezellig om te lezen weer .
    Nu maar wachten op sponsors 😀😀
    Zal vast goed komen grote zus 😊 💞
    Mama
  2. Anneke:
    4 april 2019
    weer een leuk verhaal.je kunt merken dat je aan het genieten bent.
    hou dit gevoel lekker vast.gr.uit vught.
  3. Pappa:
    Hoi Big Sis
    Er staat weinig nieuws voor ons bij
    Zo kort is het nog geleden dat we bij je waren
    Ook is het zoeken naar Sponsor is een hint die niet te missen is
    Daar nog overheen
    Het zal wel goed komen 😉
    Van mamma
    Tjonge jonge jonge
    Tweeledig noemen ze dat nog steeds hier
    Als inmiddels rechtgeaarde Aussie
    De grote zus spelen
    En hier toch nog de kleinste zijn
    En nog steeds begrijpt pa het wel
    Ik ben lelijk , niet stom
    🤔
    1 4 3
    💋💋💋👋
    😝😝😝
  4. Jolanda Dikmans:
    5 april 2019
    He anne, leuk om te lezen weer, ben ik je verjaardag vergeten?😱😱😱 wanneer was dat? Alsnog van harte. Ja en waar moet dat sponsor geld gaat ook goed komen! 🎁🍰🎉