Melbourne

6 november 2018 - Sydney, Australië

Eerste week
De eerste week heb ik in een hostel gezeten. Dit was en prima hostel, alleen de keuken was minder maar ja. Ieder hostel heeft wat. De tweede dag ben ik naar de dokter gegaan om een doorverwijzing te krijgen voor de fysio. Ik heb een beetje te enthousiast ge-peddle board. ( Update: we zijn nu ongeveer 2 weken verder en ik voel het nog een klein beetje) Deze doorverwijzing heb ik gelijk gekregen dankzij de medicard die je hier kan aanvragen als je langer blijft in Australië. De dagen er na ben ik veel gaan lopen en heb ik alle fysio opdrachten gedaan die opgegeven waren.

Ik heb Mebourne bekeken en heb de graffiti muren bezocht en ik ben ook met een nieuwe Netflix serie begonnen. The good place.

Bij de Familie Berry
Deze week zit ik bij de familie Berry. Mel (Melanie) heb ik leren kennen in Darwin en jullie hebben ook over haar gehoord in de blog van Darwin, de tour. De eerste twee dagen zaten we in het vakantie huis in Portarlington. Daar heb ik haar zus gezien en haar kindje (arlo) en man Kurt. Ik heb de lekkerste donuts op, deze waren vers gemaakt, warm en gevuld met jam. woaw! die waren echt heerlijk.

Daarna zijn we naar hun huis gegaan in Greensborough, waar ik nu nog zit. Ik heb hier een bed in de voorkamer waar ik lekker in kan slapen. Een doushe, een hond die ik kan aaien wanneer ik wil haha. En een hele lieve familie om mij heen die mij al heeft uitgenodigd om kerst mee te vieren. Wat super lief is. Mel haar ouders kunnen super goed koken (twee chefs) gisteren avond hadden we roast, mijn hemel dat was lekker. het lekkerste wat ik in deze twee maanden op had. het was lamsvlees met zoete en gewone aardappel en groentes. Ik heb zelf vanmorgen pannenkoeken gebakken voor iedereen. Donderdag ga ik het avond eten verzorgen en iets lekkers maken. Zondag ochtend maak ik wentelteefjes. Dat is het miste wat ik kan doen (en de afwas en zo) Ik hoef namelijk niks te betalen om hier te mogen slapen en eten.

Ik heb veel gefietst hier en veel gekletst met Mel haar ouders. Mel moet voerdag werken en aangezien het weer hier niet zo goed is kan ik wel naar de shopping mal gaan maar ik kan ook gezellig kletsen en door de buien heen mee de hond uitlaten.

Op het moment is Mel haar ouders wegbrengen naar een feestje. Nathan (haar broertje) is naar vrienden want het is Melbourne Cup, paardenrace en iedereen gaat dat vieren. Het is een nationale vrije dag. Het regent heel hard, wij zouden dit stort regen noemen maar hier heet het ' gewoon' regen. Mel en ik gaan gezellig naar de film en Bubble tea halen want er is weinig te doen met dit weer.

Ik schrijf snel een langer stukje. Volgende week maandag staat The Great Ocean road op de planning namelijk. En Mindy komt heel snel al hier heen. 10 dagen om precies te zijn. Ja ik tel af haha

TOT snel zus ;)

Dikke kus aan iedereen.
Groetjes uit Melbourne

1. Dolly:
    6 november 2018
    Heel gezellig weer en fijn het beter gaat met je rug .
    Toevallig wel hebben hier buren gehad die met hun achternaam Berry heten, hij kwam ook uit Australië 😀😀 .
    Veel plezier en doe de familie maar de groetjes .
    Dikke 💋 voor jou en veel plezier xx
    Mama
  2. Jolanda Dikmans:
    6 november 2018
    Veel plezier daar in australie. Fijn te horen dat hetbgoed gaat met je. Op naar nog meer verhalen.
  3. Pappa:
    Jonge jonge toch
    Hoe kan je het zo treffen
    2 x chefkok
    Denk eraan geef op tijd je menu keuze
    Heerlink
  4. Pappa:
    6 november 2018
    Ik wacht tot mamma er is
  5. Pappa:
    Mooi de DIGIBEET heeft hulp
    Op het nieuws waar weten we niet
    Het is bij ons dinsdag 6 november
    Op het geschreven doorlopende nieuws man in Australië dood gebeten door haai
    Deze zwemplek van de week even overslaan
    Je heb het goed getroffen
    2 maal chefkok
    Eigen slaapkamer en zonder gestoord te worden douchen
    Lees maar : korte tijd niet gestoord worden
    Tijdens het douchen
    Of van je vader
    Jazeker , MINDY is er al snel
    Op stap samen
    Februari Mamma en ik
    Doe maar heel ENTHOUSIAST!!!!!!
    Hoi
    Of zoiets ,mij Pa komt
    😒
    Eerst nog op een geinige manier kerst vieren via Skype
    Wees gerust ik blijf overal vanaf
    Heerlijk om weer nieuwe dingen te lezen
    Betekent meteen ; het gaat goed met me en geniet van alles
    Ik mis een beetje de hint richting
    Pappa 😘
    Wilt U voor mij
    Gevolgd door slijm slijm
    Ik schrijf nu vast ;
    Maar natuurlijk schat
    Voor jou wel
    De prijs hoor ik wel van mamma 😘
    Pas goed op jezelf
    Maar wel have a good one Darling
    IK de rest ook hou van je 😍😗😐
  6. Henk:
    7 november 2018