Visite in Australie Deel 1

6 maart 2019 - Sydney, Australië

Deze blog is op word 5 pagina's lang, hierdoor moest ik het in een paar delen knippen anders is het wel een hele lange zit. geniet!

Meer Vakantie
Het is weer tijd om een blog te schrijven. Het was tijd voor mij om uit Coffs Harbour te vertrekken en samen met mijn ouders vakantie te vieren in Sydney. Maar niet voordat ze een afscheidsfeest hadden georganiseerd.

Feestje.
De avond voor het tijd was voor mij om te verteken om 6 uur smorgens, hebben we een feestje gehouden. Het plan was eigenlijk om naar het strand te gaan en een bonfire te maken tot het begon te regenen en we moesten verhuizen naar The Creek. Dat is een plek bij de rivier waar je droog kan zitten en de stoelen van de terrasjes er boven mee naar beneden kan sjouwen en later weer terug kan brengen.

We hebben daar gezeten met muziek en lekker eten, we hebben het vol gehouden tot ene uurtje of 3 snachts. Het was een kort nachtje, met in mijn achterhoofd gehouden dat het maar een uur vliegen was en ik dan gelijk de rbnb in kon om nog even niks te doen totdat ik papa en mama ging ophalen.

Ik ben door Nikita afgezet op het vliegveld, in de auto die ze in Sydney ging verkopen. Helaas kwamen we er te laat achter dat we alle twee op de zelfde dag naar Sydney gingen anders hadden we samen kunnen rijden.

Sydney.

Eenmaal in Sydney was het weer een stuk beter het zonnetje scheen vol op en had de beste dag uitgekozen om terug tevoorschijn te komen. Ik ben met de trein naar de RBNB gegaan die in Bronte lag 1.7 km van Bondi beach. Het was een gaaf appartement. Ik had mijn eigen kamer en voor het eerst na een lange tijd had ik een 2 persons bed voor mijzelf!! In een hostel slaap je in een stapelbed vaak en heb je mazzel als je het onderste bed krijgt. Alleen slapen zit er dan nooit in of je moet overdag snel in slaap kunnen vallen wanneer iedereen is werken…

Het appartement keek uit op de rest van Bronte en je kon vanaf het balkon alle vleermuizen zien overvliegen die in de boom naast het huis hingen. Het was ook nog een kerst in de RBNB de kerstboom stond nog te schitteren in de woonkamer.

Savonds heb ik papa en mama opgehaald. Ik had een heel leuk bord gemaakt waarop stond ‘Foster parents wanted for 3 weeks.’ Ook had ik nog wat lekkers mee genomen zodat papa en mama dat konden eten in de taxi (uber) rit naar het huis.

Eindelijk hier.
Toen ze dan toch echt door de klapdeur kwamen lopen waren we allemaal hel blij dat we elkaar zagen.
We hebben onszelf geïnstalleerd in het huis en daarna ben ik naar bed gegaan. Ik heb geen jetlag en ben gewend aan dit dag nacht ritme. Voor mijn ouders was het wel wat omgekeerd en ik gok een beetje wennen.

De eerste dag hebben we rustig aan gedaan en een beetje de buurt verkend en bij gekletst de tweede dag hebben mama en ik iets meer gedaan, we zijn samen de stad in geweest en papa heeft thuis zitten googlen wat we de rest van de dagen allemaal konden gaan doen.

Het was chinees nieuwjaar en dat werd goed gevierd in Sydney we hebben daarom overal varkens zien staan en zijn er zelfs mee op de foto gegaan met eentje.

We hebben samen lekker zitten eten, soup dumplings en savonds hebben we Thai eten gegeten. Ik was echt verwend die dag

Kletsen
Zelf ben ik 1 middag weggeweest met Nikita om gezellig te kletsen en te lunchen, ook heeft ze een interview afgenomen voor haar nieuwe studie. De lunch hebben we gegeten bij een ene klein restaurantje aan Bondi beach. Ik heb het niet helemaal kunnen op eten het was een beetje veel.

We hebben goed zitten kletsen en afgesproken dat wanneer we alle twee in Nederland zijn we gezellig koffie gaan drinken.

Rond toeren in Sydney
Op de 12e zijn we gaan rondtoeren door Sydney. Met de beste tourguide die er was, IK. We zijn begonnen met trein kaartjes fixen en daarna hebben we de tram gepakt naar het midden van de stad. We zijn er bij Martin Place uit gegaan om vanaf daar naar het kleine parkje te gaan waar een grote fontein staat. Daar hebben we natuurlijk een fotoshoot gehouden om daarna door te gaan naar de kerk die er vlak bij staat.

We zijn vanaf de kerk naar de Botanische tuinen gewandeld en daar hebben we eerst een bakje koffie gedronken en een lekkere lunch gegeten. We hebben de tuinen op ons gemak bekeken en ik heb her en daar wat uitleg over bomen gegeven en wat ik nog wist van de tours door de tuin die ik heb gedaan. Die worden daar 2x per dag gratis aangeboden en dat klinkt natuurlijk heel interessant in de oren van een backpacker. We zijn geëindigd bij the Opera house, we zijn daar naar binnen gegaan en hebben in een lift zonder plafond gestaan wat best een ervaring op zich was. We waren heel erg blij dat wel binnen waren voor een tijdje aangezien het weer buiten echt heel warm was, er was een hittegolf gaande waardoor het zweet al op kwam wanneer je het raam open deed.

We hebben die avond lekker thuis gegeten, maar volgens mij niet zelf gekookt. Ik weet twee mensen die hier onder kunnen bevestigen wat we hebben gedaan die avond, kom maar op papa en mama ;) Wat hebben we gegeten? Zelf heb ik maar 2 keer gekookt, heel erg gezond met aardappeltjes en groentes.

Op de 16e feb zijn we naar de bioscoop gegaan, samen hebben we daar met zijn 3e de film 'What men want' gezien. We hebben goed zitten lachen voor zo een 2 uur en daarna was het tijd om weer de weg terug te vinden naar het appartement. Waar we nog samen wie is de mol hebben zitten kijken om toch maar te zien hoe mijn mollen er steeds uit gaan.

Tot nu toe blijft ze er goed in zitten en zou het leuk vinden als ze de mol of de winnaar is. Merel is mijn mol. Mama heeft Niels als Mol en niemand in het huis vindt Sarah verdacht. < info voor de molloten onder ons ;)

Dikke Kus en Knuffels Anne.

Beste taalslimmerts onder ons ja er zitten spelvouten ;) in en nee die wil ik niet veranderen. Ik heb ze zelf niet gezien, en toch heb ik het nu 3x overgelezen. Geniet van de blog en hopelijk kan je het ergens een plekje geven en de rust vinden dat ik nou eenmaal spelfouten maak.

1. Dolly:
    6 maart 2019
    Was heel gezellig ja 😀 5 bladzijde oef dan kom je nog tekort maar dit was ik de eerste week 😀😀 het is ook te veel om op te noemen wat we gedaan hebben en wat voor nieuwe dingen je ons hebt laten zien en proeven maar een heerlijke tijd dat wel . En veel te kort.
    Nog een heerlijke tijd in Macloud Victoria 😀💋💋
    Mama
  2. Pappa van Anne:
    6 maart 2019
    Lieve schat
    Nog bedankt voor het duwen
    Mijn conditie is goed vooruit gegaan
    Me karretje ook
    Stoep op
    Stoep af
    De onderkant van de voet steuntjes
    ??????
    Wat hebben we gelachen
    Kaarten schudden is niet helemaal lekker gegaan
    Ze zijn nogal glad
    We hebben met ze 3en nog genoeg om op terug te kijken
    Het complete verhaal kan ook 5 kantjes
    Ben ik te lui voor
    Dat is ook Australisch
  3. Eva Slijters:
    24 maart 2019
    nou dat las best makkelijk weg hoor! enne die spelfoutjes maken mij in ieder geval niets uit ;)