Aankomst, regeldag en Blue Mountains

2 september 2018 - Sydney, Australië

Aankomst

De eerste dag in het hostel is eventjes wennen. veel nieuwe mensen die hier al zeker 11 maanden zitten of langer. Er is zelfs een jongen hier die is al 20 maanden in het hostel.

Bij de aankomst dag hoort ook een BBQ hier in Australië dus die hebben we dan ook gekregen. We hadden ruim voldoende vlees voor ons allemaal en hebben zelfs Kangaroo gegeten. Dat smaakt best lekker, en het wordt gebakken net zoals biefstuk.

Regeldag

De regeldag. Wat een dag en wat een hoop informatie voor een dag waarop je Jetlag zegt dat je om half 4 (aus tijd) wakker moet worden.

We begonnen in de bank. Die leek super veel op gringots bank uit harry potter. al die mensen die aan het werk zijn achter een vrij hoog buro. Daar heb ik mijn Australische bankpas gehad en een pincode en spaarrekening aan moeten maken.

Toen we weg waren uit de bank hebben we lekker gegeten. We hebben in een mall gegeten, dat kan hier makkelijk want in iedere mall zit een food hall waar ze van alles verkopen. Groot dat het er ook is en een keuze stress die je krijgt want alles ziet er lekker uit als je honger hebt.

Na het eten door gegaan naar de taks back, een taks file nummer gehad. ide moet je hebben om te kunnen werken en een pensioen op te kunnen bouwen waarvan je aan het einde van je reis 32% terug kan krijgen. Hier na zijn we naar Medicare gegaan het meest deprimerende kantoor op heel Sydney waar de mensen die er werken levensmoe zijn. Alles is daar grijs en grauw (zelfs de mensen). Bij medicare hebben we het langste van allemaal gezeten, daar hebben we ons zorgpas gekregen. Mocht ik nu ziek worden of naar de dokter gaan mag ik in iedergeval geholpen worden.

Blue Mountains

Helaas kent Sydney ook regen op de 1e lente dag van het jaar. Het is hier gelukkig geen winter meer die heb ik nét niet meegemaakt gelukkig. Maar een beetje regen op je dag naar de bergen is best jammer. Gelukkig was het een kleine 2,5 uur rijden naar de Blue Mounains en hadden we daar geen regen maar was het wel 9 graden dus moesten we goed doorlopen om het warm te krijgen.

We zijn eerst gaan kijken bij de watervallen die er zijn we hebben ze natuurlijk niet allemaal gezien wat het gebied is net zo groot als België en kan je niet in 1 dag bekijken. Toen we die hadden bekeken en op de foto hadden gezet zoals je kan zien bij Foto's zijn we verder gegaan naar een andere plek om te wandelen en aan een cliff te gaan hangen ( of zitten). We hebben ook nog de three sisters gezien de 3 bergen die ook tussen de foto's staat. De Aboriginals hebben daar een mooi verhaal over wat ik in een nieuw verhaal ga zetten speciaal voor de nieuwsgierige mensen.

Na dit alles hebben we Pizza gegeten met bijna heel het hostel en zijn we daarna gaan stappen in Manly (hoop ik het goed spel)< dit is nog een van de 'Makkelijke' namen van een plek. Er ligt hier ook een plek die heet moolloowooloo geloof ik.

Ik gok dat is genoeg leesvoer is voor de meesten dus ik ga maar eens stoppen met schrijven, ik kan makkelijk al voor 1 week aan blogs schrijven over alles wat ik al heb gezien en mee gemaakt.

Ooh, en nu ik toch schrijf. Op het moment is mijn plan om dinsdag naar Darwin te vliegen en daar een tour van 5 dagen te doen en dan werk te zoeken om 1 maand van de 3 op een boerderij te verdienen. na 88 dagen farmwork mag je en tweede werk visum aan vragen voor je 30ste als je terug gaat naar Australie.

Oke nu echt het einde.

Travel to learn, learn to Travel.-ABP

1. Dolly:
    2 september 2018
    Wat leuk weer geschreven
    Spannend hoor en alweer Door naar het volgende avontuur dinsdag .
    Benieuwd wat dat gaat worden en ook zeker benieuwd wat de three sisters verhaal is 💞
  2. Leo Heijn.:
    9 september 2018
    Eigenlijk ben ik wel jaloers op je. Het lijkt me een prachtige ervaring. Geniet er met volle teugen van.