Verhaal 3 sisters

2 september 2018 - Sydney, Australië

Er waren eens 3 zussen, Meenhi, Wimlah en Gunnedoo en hun vader was een witch doctor zijn naar was Tyawan.

Lang geleden woonde er een Bunyip in de blue mountanais. Hierdoor mochten de dochters niet zonder hem mee naar benden de bossen in maar moesten ze boven blijven waar alles veilig was. Alleen op een dag ging de witch doctor de bossen in naar beneden en hoorde niet veel later 1 van zijn dochters gillen. Daardoor liet hij alles los wat hij had en ging meteen kijken. Hij zag dat de dochters het bos in waren gegaan en de Bunyip nu achter zijn dochters aanzat.

De witch doctor had ook een magic bone om zijn net hangen en hiermee veranderde hij zijn dochters in 3 rotsen om ze te beschermen tegen de Bunyip. Toen hij dat had gedaan veranderde hij zich zelf in een Lyre bird en probeerde weg te vliegen van de Bunyip. Alleen in alle haast viel zijn magic bone van zijn nek en heeft de bunyip deze kapot getrapt.

nu zeggen ze dat wanneer je een Lyre bird ziet het nog steeds de witch doctor is die alle stukjes van zijn magic bone zoekt om zijn dochters terug te kunnen veranderen.

Best een zielig verhaal voor zo een mooie plek als de uitkijk plaats bij de Three sisters. Ook is dit helaas 1 van de vele verhalen die er rond gaan en weet niemand wat het echte verhaal is. Het is dus afwachten tot de dag dat de Lyre bird al de stukjes heeft gevonden en zijn dochters weer terug zijn veranderd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dolly:
    2 september 2018
    Hopen dat hij het vind 😉💞
  2. Pappa:
    2 september 2018
    Maf he ?
    Zulke namen voor plaatsen
    Woolooolongoo hoe kom je er op 🤔
    Volgens mij denken hun er net zo over
    Wanneer je ze Vught laat zeggen
    Dat klinkt ook ineens heel anders
    Mooi is het wel
    Het gaat een prachtig jaar worden
    Zeker weten een
    Once in a lifetime
    Pakken ze je nooit meer af deze ervaring
    Ik geniet met je mee
    Wij samen maken het wel
    Als je darwin zou kunnen ontmoeten
    Vertel hem dan maar dat hij het dik voor elkaar heeft
    Vergeten doen ze hem nooit
    Hij heb ook is een theorie
    Ze blijven er over door gaan
    Op naar het volgend verhaal
    💋💋💋💖👍👋
  3. Pappa:
    3 september 2018
    Hoi Ik zag gisteravond het filmpje waarop een aboriginal een kort dansje deed
    Zag ook een didgeridoo
    Net even te groot om mee te nemen 🙄💋