Op avontuur in Queensland

30 november 2018 - Greensborough, Australië

Cairns​
Het is weer tijd voor en blog. Op het moment ben ik aan het reizen met Mindy. We hebben al heel veel leuke dingen gedaan en we gaan nog meer leuke dingen doen.

De eerste dag was een rustige dag. We zijn door Cairns gaan lopen en we hebben de lagoon gezien.
De dag er na daarin tegen hebben we best productief bezig geweest we hebben dik 3 uur bij Peterpan een reisbureau gezeten om te vertellen wat we allemaal willen doen en willen zien. Mercedes was de gene die ons hielp en heeft voor deze twee weken een super gaaf programma voor ons in elkaar geknutseld zodat wij ons zeker niet druk hoeven te maken over vervoer of slaapplaatsen.

Cabe trib. / Mosman / Daintree
De Derde dag zijn we vertrokken naar Cape trib.
We hebben eerst een rook ceremonie gehad van de Aboriginals zodat wij naar rook ruiken en het bos veilig in kunnen. Na de rook ceremonie hebben we een stukje regenwoud gezien en lekker gezwommen. Ook hebben we een stukje Mosman gorge gehad om krokodillen te spotten, het was helaas te warm voor de krokodillen. We hebben er 1ntje op de foto staan.

We waren halverwege de dag afgezet bij ons eerste hostel. Het was meer een privé resort dan een hostel. We konden zwemmen waar we wilde hadden geen last van andere gasten want die waren er toch niet… kortom HEERLIJK!!

De dag na een goede nacht slapen zijn we verder gegaan met de toer, we werden wederom opgehaald door onze enthousiaste tour gids Tom om een ander deel van het regenwoud gezien. Daar hebben we een boardwalk gedaan en uitleg gekregen over bomen en planten. . Het komt er op neer dat je hier niet aangeraakt moet worden door een blaadje of stuk boom want ze brengen of jeuk voor ongeveer 2 jaar of het voelt alsof je een hete plaat op die plek hebt.
We hebben een lekker ijsje op met crème uit het Daintree Forest wat heel lekker was, dit hebben we gegeten bij een uitkijk plaats. Woaw, wat kom je daar ver over het regenwoud heen kijken.

Port Douglas
Na de tour van de afgelopen twee dagen waren we afgezet in Port Douglas waar we op een 4 persoons meiden kamer lagen. Mindy en ik hadden een stapelbed. We waren optijd naar bed gegaan want de volgende dag moesten we er vroeg uit. We gingen namelijk naar het Great Barrier Reef, en niet zomaar om eventjes te snorkelen en de vissen te zien onder je, nee we hebben ze naast en boven ons gehad zelfs. We hebben gewoon gedoken!! Wat was dat spannend.
We hebben een echte toeristen foto met Nemo. Mindy heeft haar Gopro goed gebruikt en nog meer mooie vissen op de film kunnen zetten.
Wat was dit een dag zag, die pakt niemand meer van ons af ;)

De tweede dag Port Douglas hebben we lekker rustig gehouden, we hebben gezwommen in het hostel en zijn gezellig door het stadje heen gaan wandelen. Savonds waren we weer netjes opgehaald en waren we afgezet in Cairns bij Globetrotter hostel.

Canyoning
De dag in Cairns hebben we ook goed gevuld, we hebben die avond lekker Hotpot gegeten. Daarna zijn we wederom optijd gaan slapen want er stond nog iets super gaafs op de planning.

Canyoning, we hebben geabseild, we zijn van rotsen gegleden (een natuur wildwaterbaan) en we zijn van cliffs gesprongen. Mindy heeft hogere cliffs gehad, ik wilde niet van zo hoog naar benden springen.
We hebben super veel foto’s waarmee ik kan laten zien hoe het er uit zag. Beschrijven van dit alles is best lastig het was zo gaaf en zo indrukwekkend waar we zaten dat moet je eigenlijk zelf zien.

Kuranda

Mindy en ik zijn naar Kuranda gegaan een dorpje midden in het regenwoud boven in de bergen.
We hebben de trein naar boven gepakt wat voor een prachtig uitzicht zorgde, we hebben geleerd dat het spoor waar we overheen reden heel lang geleden is gemaakt met risico voor eigen leven door heel veel mannen die dit met hun eigen pikhouweel en schep hebben gezocht dat de rails in de bergen gemaakt kon worden.

Boven in het dorpje heeft Mindy met Carlos de Koala geknuffeld. Wat was dat een schatje zeg! Dat snoetje was zo lief je zou hem bijna mee naar huis willen nemen. We hebben boven de rest van het dorpje bekeken en zijn daarna naar de Skyrail gelopen om met onze Diamond pas voor te kunnen.

We zijn vanuit Kuranda naar benenden gegaan met en glasboden gondel. Ik heb mooie dingen gezien al maar dit staat zeker in mijn top 10. Wat was dat een mooi uitzicht. We gingen eerst steeds hoger om vervolgens natuurlijk naar beneden te gaan. Ik heb wederom veel foto’s die ik er in de blog ga zetten zodat je zelf kan zien hoe hoog wij zaten en hoe mooi het was.

Airlie beach
En nu zijn jullie bij. Op het moment zitten we lekker te niksen. Mindy ligt in de hangmat te appen met het thuisfront en ik heb net de meest grootte onzin geschreven voor de blog om  te posten.
Dit is de eerste week en week twee krijgt een eigen blog. Anders word het zo ingewikkeld ;)

Het is super gezellig met Mindy we hebben al heel vaak gelachten om niks tot we tranen in onze ogen hadden. We gaan lekker uit eten en we doen de meest vette dingen die je maar kan doen.

Dit gaan we alle twee nooit meer vergeten.

-          Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan- Pippilotta Victualia Rolgordijna Kruizemunta Efraomsdochter Langkous. (Mindy)

1. Mindy:
    Whahahhaa - en zo is het naar net! ❤️
    Al bijna tijd voor de volgende week.... die minstens net zo vet is! Ik zal zorgen dat Anne hem snel schrijft 😁👍🏻
  2. Henk:
    30 november 2018
    Veel plezier hoef ik jullie niet te wensen. Dat schijnt aardig te lukken.
  3. Dolly:
    30 november 2018
    Gaaf hoor en heel fijn zo samen kan me het helemaal zo voorstellen 😀
    Ben net als iedereen die jou volgt benieuwd naar de foto's 😘
    En mindy geef Anne maar een dikke kus van mij nu kan het nog net 💋💋 de tweede is voor jou 💞
  4. Jolanda Dikmans:
    30 november 2018
    Mooi blog weer! Geniet er alletwee van😘
  5. Anneke:
    1 december 2018
    Wat een geweldige blog heb je weer geschreven. Super, samen met Mindy . Geniet er samen van. Mooie foto,s.