Laatste beetjes

26 juni 2018 - Vught, Nederland

Bijna, maar nog niet helemaal klaar.

Nu het bijna 28 augustus is moet ik de laatste paar dingen klaar maken zoals:

- Mijn cv vertalen naar het Engels. een sollicitatie brieft schrijven ook in het Engels.
- kopieën van mijn paspoort maken
- o.v kaart in Nederland optijd opzeggen.
- mijn diploma ophalen op school
- laatste beetjes werken in Nederland
- Veel leuke dingen doen, naar de foute party en een kampvuur concert geven met Bright Voices.
- Zussenvakantie plannen!

En zo gaat mijn lijstje nog wel even verder tot dat ik vertrek, gelukkig zitten er veel leuke dingen bij.

Oohw! Ken je dat?
Dat je een heel jaar doet alsof je jarig bent, en vervolgens niet meer terug gaat naar die ene winkel waar ze je een of ander vaag advies hebben gegeven over iets wat je moet hebben maar veelste zwaar is voor in je backpack.

Wacht, ik geef je even een voorbeeld. een EHBO setje, waar een spuit in zit, super veel pleisters, gaas, schaar, naald, hechtingsdraad. Het setje super zwaar van alle extra dingen die er in zitten en niet zoals een tekenpen.
Ik maak daarom nu zelf een leuk setje met pleisters en tekenpen. (nog goedkoper ook) soms met je creatief zijn als je op reis gaat.

handige tips die ik tegen kwam.
Nu ik dus wel 100 sites door heb gelezen voor tips om te reizen met zo min mogelijk spullen ben ik ook de nodige tips tegen gekomen.

Pak praktisch, de spullen die je snel nodig hebt leg die boven in je tas/koffer. (dan hoef je niet te graven)
Ga je bijv. kamperen en moet je zelf je was doen, koop een Lush shampoo bar. Hiermee kan je en jezelf wassen maar ook je kleding, heb je een vlek dan kan je met de bar goed wrijven en ruikt het nog lekker ook. Scheelt ruimte ;)

Voor nu ga ik stoppen.
Heb je nog vragen stel ze gerust.
and
Travel before you run out of time.

1. Mindy:
    26 juni 2018
    Leuk om te lezen meisje! Enne... waar stop je een boekje wat je nog van je zus gaat krijgen? 🤪
  2. Anne Reijns:
    8 juli 2018
    In mijn reistas. hij moet alleen niet te zwaar zijn hoor whahaha ;)
  3. Henk:
    29 augustus 2018
    Veel plezier. Ontdek de wereld en vooral jezelf.