Sydney

7 oktober 2018 - Sydney, Australië

Dag 1

Deze dag heb ik echt mijn best gedaan gezellig te zijn en iets nuttigs te doen. Ik kwam met de bus aan om kwart over 6 in Sydney. Toen ben ik maar naar mijn hostel gewandeld dat duurde 32 min. Had toch alle tijd om 8 uur gaat de receptie meestal pas open. Maar helaas deze ging pas om 9 uur open. Toen ik daar achter kwam was het nog lang geen 9 uur en ben ik maar in de koffie zaak op de hoek gaan zitten. Daar heb ik een pretzel op en koffie gedronken. Toen het eindelijk 9 uur was en ik dacht naar bed te kunnen na 12 uur bussen en weinig slaap had ik het niet meer verkeerd kunnen hebben dan toen.

Incheck was pas om 2 uur middags. Ik stond bijna op janken, zo moe en geïrriteerd was ik. Op Hostel world kon je namelijk je incheck tijd aangeven en dat had ik ook gedaan. Maar dit was allemaal een illusie en ik moest maar om 2 uur terug komen. En wat had ik een geluk, ik mocht mijn tas er wel laten liggen… dus.

Ik ben naar boven gegaan met een boek en heb zitten lezen en heb zitten knikkerbollen tot 2 uur. Dit heb ik nog aardig goed volgehouden en het boek wat ik bij had is uit en staat nu hier bij The Funk in de boekenkast.

Ik slaap ook hier op een kamer voor 4 vrouwen, gedeelde badkamer met 2 stapelbedden. Ik lig boven, wat betekend dat ik mijn arm en been spieren kan oefenen. Sportschool is er niks bij.

Dag 2

Deze dag heb ik wandelen rondgebracht. Ik ben naar de stad geweest. Daar winkels bekeken en bij de Lush aan de zeep geroken. Ook ben ik naar Collaroy geweest om bij ABP mijn post op te halen. Het bestond uit twee leuke kaartjes, 1 van mijn ouders en 1 van Jolanda. Alle twee met de zelfde tekst op de voorkant. (een nieuw avontuur) en mijn medicard. Ik mag dus ziek worden en naar de huisarts gaan en dan is het gratis omdat ik nu goed verzekerd ben.

Ook heb ik bij The Upper Crust, de beste pie zaak van Australie 3 pie’s gekocht en ik heb er 2 dagen van gegeten als avond eten. je moet iets wanneer je even geen zin hebt om te koken.

Dag 3

Vandaag heb ik filmpjes gemaakt, en er staat er eentje op deze reislogger. Voor de mensen die het niet gevonden krijgen, onder video. Het is een filmpje over Darwin, de eerste die ik ooit heb gemaakt dus het is niet echt goed maar wel leuk om naar te kijken. Denk aan alle moeite die ik er in heb gestoken, het heeft mij 2 uur van mijn ochtend gekost om het aan elkaar te plakken en muziek er onder te doen.

De andere helft van de dag heb ik samen met Brianna besteed, een meisje wat ook op de zelfde kamer slaapt. We hebben het opera huis bezocht en de harbor bridge van een afstand bekeken. Ook hebben we het Luna park gezien. Dit was grappig, alsof je terug in de tijd ging en naar America werd gebracht in 1 stap. We hebben veel fotos gemaakt en ik kom in haar blog (zie youtube Brianna voss)

Dag 4

Vandaag ben ik echt de toerist gaan uithangen. Ik ben begonnen met een gratis tour door de tuinen van Sydney. Dit duurde 1,5 uur en daarna heb ik er zelf nog 2 uur doorgebracht met lezen en kijken naar planten. Toen heb ik in een ander deel van de stad ge-windowshopt of hoe je het ook wilt noemen, door de ramen naar binnen kijken maar niks kopen in de stad. Dat haha.

Eind middag heb ik met Wilson gezellig door het china town van Sydney gelopen en daar heb ik een kijk kunnen nemen in een cultuur die lekker eten heeft en interessante concepten. Ook heb ik eten voor de komende 2 dagen als het niet uit de koelkast gejat wordt.

Dag 5

Helemaal niks, en nog eens niks bijzonders. Ik heb dus niet veel gedaan. Gelezen. Film gekeken. Pasta saus gemaakt en verder weer niks.

Het heeft de hele dag super hard geregend dus ben ik maar binnen gebleven.

Dag 6

Vandaag met een nieuwe kamer buddy op pad geweest. We zijn naar de stad geweest en hebben vooral veel binnen gezeten en koffie gedronken. Want je raad het nooit, het regent. Ik heb besloten om weer terug naar boven te gaan aangezien ik dat met de Greyhound makkelijk kan doen. Dus next long stop Byron bay. Aangezien daar de zon wel is…

Dag 7​

Vandaag uitgeslapen want het was weer aan het regenen. In de middag ben ik zoals vele van jullie hadden kunnen zien naar het museum geweest. Ik heb daar 3 uur rondgehangen en stukken bekeken en de betekenis er naast gelezen. Er waren ook 10 tal aan filmpjes die ong 8 min per filmpje duurde dus die heb ik ook op mijn gemak bekeken. Ik ben gaan lopen want ik kon onder de winkelpanden schuilen. Alleen op de terugweg toch maar de subway gepakt (nee, niet het broodje maar de trein die onder de grond gaat)

Dag 8

Laatste dagje Sydney voor nu. Ik ben samen met en italiaanse kamergenoot en een duitse op pad geweest. Het zou ook vandaag de hele dag regenen maar 3 dagen binnen zitten of halve dagen niks doen is ook niet leuk dus we hadden besloten dat we niet van peperkoek waren en zijn maar gaan lopen.

Eerste stop, Aboriginal whale seizoen. We hebben een museum bezocht en een rookceremonie gezien. (insta ;). Manley beach bekeken en nog een uitkijk punt waar we maar heel kort hebben staan kijken aangezien we anders als verzopen katten zouden terug komen.

Na een hele dag gezellig gekletst te hebben en Sydney bekenen te hebben via de ferry en te voet ben ik terug naar het hostel gegaan want mijn bus vertrok om 7 uur. En nu ben ik hier. In Newcastle (australie) opweg naar bayron bay. Morgen 9-10-18 om 9.50 voor 9 uurtjes in een bus over de nacht heen.

Knuffel aan iedereen

-Vandaag ben ik net zo nutteloos als de ‘G’ in lasagne- Rumag.

1. Eva Slijters:
    8 oktober 2018
    nou fijn dat je nu ziek mag worden xD beter doe je dat ff niet haha, ik mis je wel hoor bij bv! have fun in Newcastle hopelijk regent het wat minder... xx Eva
  2. Jolanda Dikmans:
    8 oktober 2018
    He mupke, pff lange dagen als het zo regent. Goed dat je er toch op uit gaat. En fijn dat je goed voor je zelf zorgt. Geniet van dit mooi avontuur. Ben benieuwd of je al werk hebt gevinden. Je kan sacha wetten ook benaderen.mfijne dag weer downunder❤️🤗
  3. Dolly:
    8 oktober 2018
    Lekkere rustig en toch ondernemende week Sydney wat ik lees.
    Leuk dat je Wilson weer regen gekomen bent en dat je de kaarten opgehaald hebt wel toevallig dezelfde dat wisten Jolanda en ik niet van elkaar.
    Je bent niet alweer een heel eind op de plaats van bestemming en het uurtje kletsen gisteren met de meiden was heel gezellig tante Anne.
    En ook al heb je een medikaart nu ziek worden doen en niet oké. 😀
    💋💋
    Mama
  4. Anneke:
    Hoi Anne
    Wat heb je veel gezien in Sydney. Wat een ervaringen heb je in al die weken opgedaan.
    Het word zeker jouw droomreis. Heel leuk om je reisverslagen te lezen. Vanmorgen even de tijd genomen om bij te lezen liep een beetje achter. Ha Ha
    Succes morgen met weer een lange busreis !!!
  5. Anna Wagenaars:
    8 oktober 2018
    Jammer van de regen!! Maar zekere mooie tijd in Sydney! Succes met de lange busrit!
    Xxx Anne
  6. Pappa:
    Hey there unstoppable
    Niks aan die regen
    Je bent bij een rook ceremonie geweest
    Is er niet per ongeluk de verkeerde ceremonie gebruikt ?
    Het spreekwoord ;
    Waar rook is , is vuur !
    Maar zoveel regen is wel heel preventief
    Voor een eventuele b.b.q
    Clementine
    Nog effe en big sister is bij je
    The best of both worlds
    Dubbel fun